Mikor küldjük az SMS üzenetet?
Egy SMS üzenet időzítése mindig a megosztani kívánt információ jellegétől függ. Más hatást ér el egy éjfél utáni, vásárlást visszaigazoló SMS üzenet és egy sales tartalommal kiküldött SMS kampány, amit nem a fogadó fél kezdeményez.
A megfelelő időzítés megértéséhez meg kell különböztetni az SMS üzeneteket, attól függően, hogy milyen típusú tartalommal látjuk el és, hogy milyen folyamatnak a részeként kerülnek kiküldésre.
A notifikációs, értesítő típusú, a fogadó fél által generált folyamatokhoz tartozó SMS üzenet küldési időpontja nem (lehet) zavaró, hiszen nem ér(het)i váratlanul a telefonszám tulajdonosát. Ilyen típusú SMS üzenetek alatt az automatizált és minden esetben a fogadó fél által elindított folyamatok során végződtetett rövid szöveges üzeneteket értjük. Itt nincs a kiküldés időpontjára vonatkozó megkötés.
A klasszikus értelemben vett SMS kampányok, azaz tömeges SMS küldéseknél ez már másképp alakul, hiszen a fogadó fél nem tudhatja, hogy mikor fog SMS-t kapni. Váratlanul éri az üzenet. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy kizárólag munkaidőben, hétköznap reggel 8.00 és este 18.00 között küldjél ilyen típusú SMS üzenetet. Természetesen minden esetben opt-in, azaz a telefonszám tulajdonosa által előzetes hozzájárulással, legálisan felépített adatbázisra küldjél értékesítéshez kötött SMS üzeneteket, biztosítva a leiratkozás lehetőségét minden esetben.
Ne felejtsd, hogy az SMS az egyetlen olyan kommunikációs csatorna, amely még a hálószobába is követni tudja a célszemélyt és bizony zavaró lehet egy rosszul időzített SMS üzenet. Érdemes betartani az időzítésre vonatkozó etikettet, nehogy ügyfélvesztéssel járjon a jóhiszemű és egyben kihagyhatatlan ajánlatokat tartalmazó SMS üzeneted.
Mást tapasztaltál, vagy kérdésed van? Írj nekünk!