Barion Pixel Vírus-Marketing-SMS - SeeMe

Vírus-Marketing-SMS

Ennyi kihagyás után illik egy kicsit hosszabb bejegyzést írni. A cikk arra fog választ adni, hogy kinek és miért érdemes most is SMS jellegű eladásösztönzésbe fektetni?

Ennyi kihagyás után illik egy kicsit hosszabb bejegyzést írni. A cikk arra fog választ adni, hogy kinek és miért érdemes most is SMS jellegű eladásösztönzésbe fektetni?

“Mindig a marketingen vágnak először” – ez a közhely bőven tartja magát most is, ahogyan általában válság idején. “Nem mérhető, csak költség a cégnek, nem hozta az elvárásokat, most úgyse vásárol senki“ - Ezek és ezekhez hasonlóak szoktak lenni a fő kifogások. Pedig azokat a kérdéseket kéne inkább feltenni, hogy “Van felépített jól működő marketing stratégiánk?” “Helyes módszertant alkalmazunk az ügyfél konverzió mérésénél?” “Egyáltalán, hol vannak MOST az ügyfeleink?” “Mit olvasnak, hova kattintanak, ki dönt?” “A mi termékünket hogyan érinti egy esetleges kereslet csökkenés?” Egy utazási Iroda egy ruhabolt és egy FMCG termékekkel foglalkozó cég más válaszokat kap ezekre a kérdésekre. Közös bennük csupán az, hogy az SMS marketing része, vagy része volt a stratégiájuknak.

A mostani válság azért aljasabb, mint a 2008-as, mert az egész társadalmat érinti, sokk pedig mind a keresleti mind pedig a kínálati oldalon keletkezik, melyek hatása egymást erősíti. Egy szálloda bezárja a kapuit és nem tud vendégeket fogadni, az ott dolgozók elvesztik a munkájukat a gazdaság pedig őket veszti el, mint fogyasztókat. Ezért a mostani visszaesés hatását inkább az 1929-33-as válsághoz lehet majd mérni.

DE… ez nem jelenti azt, hogy nincs fogyasztás!

Szűkül a potenciális vásárlók köre? IGEN. Tehát általánosságban nagyobb lesz a harc egy fogyasztóért így igencsak megnő a jelentősége annak, hogy kit milyen gyorsan lehet elérni és aktivizálni. A túlélni akaró KKV-knek vajon tényleg most kell visszafogni az eladás ösztönzést? Mi úgy gondoljuk, hogy nem. Ilyenkor arra van szükség, hogy a kevés, de hűséges vásárló megmaradjon, hogy tudja, hogy a jövőben is számíthat a szolgáltatásra. Tudtukra kell adni, hogy most is van módjuk vásárolni, most is megkapják azt a színvonalat, amit megszoktak. Igaz, lehet, hogy most ingyen szállítják a terméket, vagy nagyobb akció van mint szokott lenni, de működik a rendszer! Ha pedig ők fogyasztanak, akkor a cég is túléli és akkor megszűnik majd a válság is.

De kik ezek a fogyasztók és hogy érjük el őket? Többségük biztos otthon van, ül a gépe előtt, görget facebookon, e-mailezget… Szóval küldjünk nekik egy hírlevelet úgyis ráérnek olvasni, az majd megoldja az összes gondot… ugye? Hát sajnos Nem. A többségük dolgozni próbál otthon, szokja a home office szabadáságának ILLÚZIÓJÁT, közben pedig vagy a magánnyal küzd vagy egy nyugodt és csendes négyzetméterért a család többi tagjával, esetleg az otthon iskolába járni kényszerülő gyerekekkel. Szóval nem, nem ez a hírlevél olvasás ideje. – Már ha megérkezik és nem a SPAM-ben landol rögtön.

Ilyenkor egy SMS kell a kedvenc boltunktól, egy hangos csipogás, ami kizökkent az otthoni tébolyból. Olyan, mint amikor a fizetés érkezik és üzen a bank! Más hangot ad ki, mint egy facebook üzenet. Olyan kell most is, valami kedves, Neked szóló: “Heló, csak nézz szét nálunk, hátha tetszik valami, NYITVA Vagyunk!”…

Itt tudsz keresni a cikkek között.